Nie daj się nabrać na fałszywego bankowca – oszuści nie świętują
Policjanci z Tczewa apelują o ostrożność w kontaktach z nieznajomymi. Wczoraj 25-letni mieszkaniec miasta stracił 6600 złotych, dając się oszukać osobie podszywającej się pod pracownika banku. W okresie przedświątecznym warto być szczególnie czujnym, bo oszuści wykorzystują nasze rozkojarzenie.
Wczoraj do 25-letniego mieszkańca Tczewa zadzwoniła osoba, która przedstawiła się jako pracownik banku. Oszust, manipulując rozmówcą, wyłudził od niego dwa kody BLIK, za pomocą których wypłacił łącznie 6600 złotych z jego konta. Kiedy 25-latek zorientował się, że padł ofiarą oszustwa, zgłosił sprawę Policji.
Policjanci przypominają, że prawdziwi pracownicy banków nigdy nie proszą o podawanie kodów BLIK, haseł czy innych danych potrzebnych do logowania w bankowości internetowej. Tego typu prośby to zawsze sygnał ostrzegawczy, że mamy do czynienia z oszustem.
Uważaj szczególnie w czasie przedświątecznym!
W okresie przygotowań do świąt Bożego Narodzenia jesteśmy często zabiegani i mniej skupieni na codziennych sprawach, co doskonale wiedzą oszuści. Podszywając się pod pracowników banków, policjantów, czy kurierów, próbują wyłudzić nasze dane i pieniądze.
Policjanci apelują:
• Nigdy nie podawaj kodów BLIK ani innych danych osobom, które dzwonią do Ciebie i podają się za pracowników instytucji.
• Zawsze zweryfikuj tożsamość rozmówcy. Zadzwoń na oficjalną infolinię banku i zapytaj, czy próbowano się z Tobą kontaktować.
• Zachowaj ostrożność wobec połączeń z nieznanych numerów. Oszuści często wykorzystują różne numery, by utrudnić ich namierzenie.
• Pamiętaj, że czas działa na Twoją korzyść – nigdy nie podejmuj decyzji pod presją!
Nie dajmy oszustom zepsuć świątecznego nastroju. Gdy coś budzi Twoje wątpliwości, skonsultuj sprawę z bliskimi lub zgłoś się na Policję.