Fałszywy pracownik banku oszukał mieszkańca Tczewa – stracił blisko 20 tysięcy złotych
Policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Tczewie przyjęli zawiadomienie od 62-letniego mieszkańca miasta, który padł ofiarą telefonicznego oszustwa. Mężczyzna uwierzył rozmówcy podającemu się za pracownika banku i przelał swoje oszczędności na fałszywe konto. Stracił blisko 20 tysięcy złotych. Apelujemy o ostrożność – prawdziwi pracownicy banku nigdy nie proszą o przelewy na inne konta.
Policjanci wyjaśniają okoliczności oszustwa, do którego doszło w minionych dniach. Z relacji 62-letniego mieszkańca Tczewa wynika, że odebrał on telefon od osoby podającej się za pracownika banku. Rozmówca poinformował go, że ktoś próbował włamać się na jego konto i że jedynym sposobem na zabezpieczenie środków jest ich natychmiastowe przelanie na specjalne “bezpieczne konto”. Mężczyzna, przekonany, że działa w trosce o własne pieniądze, wykonał przelew zgodnie z instrukcją oszusta.
Dopiero po pewnym czasie zorientował się, że padł ofiarą manipulacji. O całej sytuacji powiadomił tczewskich policjantów.
Apelujemy o rozwagę i ostrożność w kontaktach telefonicznych:
• Bank nigdy nie prosi klientów o przelewy na inne konta w celu “zabezpieczenia środków”.
• Nie instaluj żadnych aplikacji na telefon, jeśli prosi cię o to rozmówca.
• Nie podawaj swoich danych osobowych ani bankowych przez telefon.
• Jeśli masz wątpliwości – przerwij rozmowę i skontaktuj się z bankiem, dzwoniąc na oficjalną infolinię.
Nie daj się oszukać – każdą taką sytuację zgłaszaj niezwłocznie na Policję.